Hardlopen

Persoonlijke hardlooptraining:

Loop je al hard maar wil je jouw looptechniek verbeteren zodat je minder risico op blessures hebt? Of wil je tips zodat je je ademhaling beter onder controle kunt krijgen tijdens het hardlopen?  

Lijkt het je leuk om hardlooptraining van Faasse Fit te krijgen waarbij er ook gebruik gemaakt wordt van yoga- en Pilatesoefeningen en je werkt aan jouw rompstabiliteit zodat je  sterker wordt en het hardlopen makkelijker gaat?

 

"Je staat op je voeten maar je loopt met je romp!" Dit is één van de uitgangspunten waar Faasse Fit mee werkt.

Er zijn allerlei hardloopapps beschikbaar die je helpen om met een loopschema hard te lopen. Alleen het nadeel van zo’n app is dat deze niet ziet hoe je bezig bent en of je op een goede en verantwoorde manier je lijf aan het belasten bent.

Loop je al een tijdje hard en kamp je met blessures? Dan is hardlopen onder begeleiding van een deskundige hardlooptrainer een goed idee. Ik kan een loopanalyse van je maken. En door gebruik te maken van loopscholingsoefeningen leer ik je de juiste technieken om zo efficiënt mogelijk te leren hardlopen zodat het je minder inspanning en kracht kost.

Ieder lijf zit anders in elkaar. Het zou ook kunnen dat  jouw looptechniek of verkeerd schoeisel de oorzaak zijn van blessures. Samen kijken we naar hoe en of het wellicht anders kan zodat je meer met souplesse kunt lopen wat minder belastend is voor jouw lichaam. Of misschien heb je vragen over de ademhaling of wil je iets meer weten over de oefeningen die je voor én na het hardlopen kunt doen? 

 

Sportief wandelen:

Sportieve wandeltrainingen in groepsverband in het prachtige natuurgebied van Bergen. Deze trainingen zijn bij uitstek geschikt voor mensen die door verschillende redenen al een tijd niet meer hebben kunnen hardlopen. Ook voor mensen met relatief weinig duursportervaring die willen werken aan de conditie is dit een goede training. Het motto is"Er bestaat geen slecht weer alleen slechte kleding!"  

We werken aan kracht, souplesse, coördinatie en balans door middel van het inzetten van yoga- en Pilatesoefeningen. Er is aandacht voor de wandeltechniek en er wordt gebruik gemaakt van  mindfulnessoefeningen zodat je de natuur nog bewuster in je op kunt nemen en je met je volle aandacht in het nu bent. Langzaam voeren we het wandeltempo op zodat het ervaren wordt als een cardiotraining en er dus aan de opbouw van de conditie wordt gewerkt. Er wordt getraind in kleine groepen zodat er veel persoonlijke aandacht is en waarbij plezier in het samen sporten voorop staat!

Deze sportieve wandeltrainingen kunnen ook een mooie opstap zijn om in een latere fase het hardlopen (weer) op te pakken. Het aanschaffen van een PWN duinkaart is wenselijk aangezien we ook gebruik maken van het PWN duinreservaat.

  • Locatie: startpunt parkeerplaats Duinvermaak in Bergen

  • Woensdag 10:30 uur tot 12:00 uur 

  • Tempo: stevige wandelpas

Vroege Vogel Ren-Duik-Ren evenement:

Faasse Fit organiseert het hele jaar door met enige regelmaat een Vroege Vogel Ren-Duik-Ren evenement met een beperkt aantal atleten tijdens het 'blauwe uur'. 

We lopen van Bergen naar het strand bij De Kerf in Bergen aan Zee waar we op de hoogste duintop de zon zien opkomen vanuit het oosten. Daar doen we een aantal zonnegroet yogaoefeningen en nemen dan een zeeduik om vervolgens weer terug te rennen. Wil je ook eens zo'n magische ochtend beleven met Faasse Fit? Meld je dan aan via het contactformulier als je op de hoogte gehouden wil worden.

Inclusief gezond ontbijt na afloop.

  • Locatie: startpunt parkeerplaats bij Duinvermaak in Bergen

  • Regelmatig in de oneven weken op zondagochtend

  • Start is 45 minuten voordat de zon opkomt

  • Gemiddeld 11,5 km in stilte in rustig tempo hardlopen

  • Aanmelding via contactformulier van Faasse Fit

  • Facebook Social Icon
  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon

©2020 door Faasse Fit en Dokra Fotografie