Pilates

Pilates is een technische trainingsmethode waarbij vooral de kernspieren, de romp ‘core’ of ‘powerhouse’, wordt getraind. Bij Pilates wordt er gewerkt aan de versterking van de wervelkolom en de diep liggende buikspieren die aan de wervelkolom vastzitten. 

Pilates heeft als doel om je algehele houding te verbeteren en geeft je een krachtig en soepel lichaam. 

 

De grondlegger van Pilates is Joseph Pilates die tijdens de Eerste Wereldoorlog in het kamp zijn medegevangenen fysiek en mentaal fit probeerde te houden door het bedenken van allerlei lichamelijke oefeningen. Gedurende de tijd zijn er allerlei verschillende Pilates stromingen en vormen bij gekomen. Faasse Fit maakt gebruik van Pilates Mat.

 

Er zijn zes principes die in de Pilates worden gehanteerd;

  • Ademhaling

  • Concentratie

  • Centrering

  • Controle

  • Vloeiendheid

  • Precisie

Ieder lijf zit anders in elkaar. Door gebruik te maken van Pilates oefeningen kun je je  lijf  beter leren kennen en sterker maken. Een sterk lijf geeft een betere fysieke en mentale weerstand!

Wil je werken aan een sterke romp zodat je je rug beter kunt beschermen en je houding kunt verbeteren? Of wil je tips zodat je je ademhaling beter onder controle kunt krijgen tijdens het sporten en vrijer kunt ademhalen? Dan is Pilates beoefenen een goed idee. Faasse Fit geeft op twee locaties Pilates Mat lessen. 

  • Donderdag 9:30 uur tot 10:30 uur

  • Pilates Studio To Flow, Kokkel 18A in Noord-Scharwoude.

  • Aanmelding en betaling gaat via Pilates Studio To Flow.

 

  • Donderdag 11:30 uur tot 12:30 uur

  • Libra Yoga, Stationsplein 99 (ruimte 254) in Heerhugowaard.

  • Aanmelding en betaling gaat via Libra Yoga.

  • Liever een privésessie of met een zelf samengestelde kleine groep van maximaal 4 personen?  

  • Neem contact op via het contactformulier.

  • Facebook Social Icon
  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon

©2020 door Faasse Fit en Dokra Fotografie